2009-07-15

Lö Kátorz Zsüijjé

Le 14 Juillet (Lö Kátorz Zsüijjé)
Hát nagy nap volt ez a mai. Főleg, hogy nem kellett dolgozni ugye.
Ezek alapján elmélyültem egy kicsit a francia szociokultúrában és többek között (még tegnap) megnéztem a versailles-i, majd ma a párizsi tüzijátékot.
A felvonulásról (défilé) lemaradtam sajnos, mert ugye hajnai 1 körül értem haza. De sebaj, mert már úgyis láttam egyszer és még van rá esélyem...
Hírek: Párizsi felvonulás (francia), részlet:
"5 000 personnes, environ 300 véhicules militaires, 83 motos, 280 chevaux, 68 avions et 37 hélicoptères" ja és Sarkozy, meg az idei meghívott díszhadsereg indiából. Azért a 280 lónak nem lehetett semmi... Amikor még az École Polytechnique-be jártam, akkor megtanultam, hogy a díszvendég hadsereg után minidg az É.P. serege a második, és egyben az első francia felvonuló... mégiscsak katonatiszti elitiskola... bár gondolom erről a légiósoknak megvan a maga véleménye. :)
A pontos napirend és videók itt (franciául). "Défilé des armes."
Én ebből az ablakomból azt láttam, hogy a 6 emeletes házak fölött éppencsak 8-10 helikopter húz el... amik innen lószúnyog méretűnek tűntek. Ekkor jöttem rá, hogy erről lemaradtam. :(

Egy harmadik oldalról kiderítettem, hogy mikor kezdődik a tüzijáték és időben elindultam. Azonban ahogy legutoljára, hugommal együtt nem sikerült a legtökéletesebb helyről nézni a tüzijátékot, most még rosszabbul jártam. Akkor a Trocadero-tól lőtték fel a rakétákat és a Szajna-part fáin keresztül láttuk az egészet a túloldalról, most a Feu D'artifice de Trocadero sokatmondó nevének megfelelően úgy helyezkedtem, hogy jól lássam a tüzijátékot. Pont de l'Alma közepe, a Szajna felett. Tökéletes.
Majd jöttek az első rakéták az Eiffel toronyról és a 40 m magas fák koronája fölé emelkedőket szépen lehetett látni. Egy perc múlva a mellettem álló nagyszájú amerikai nő megjegyezte, hogy nem jó helyen állunk. Sajnos, nagyon igaza volt. :(
Azt hiszem, 8 évvel ezelőtt az au-pair-ként dolgozó lányismerőseim megjegyezték, hogy legközelebb a Trocadero-ra kell menni. Ha tudtam volna, hogy az akkori vicc (le volt zárva az a környék) mennyire igaz lesz majd egyszer, akkor...  :)
Sebaj azért így is gyönyörű volt. Hozzáteszem, hogy a budapestit még sosem láttam. Sőt, többször láttam tüzijátékot élőben itt a franciáknál (5), mint otthon (3-4). (Felvágós vagyok, mi?)

Ha valakit érdekel néhány érdekes tény a franciákkal kapcsolatban, akkor olvassa el ezt. Ma találtam.

Off-topic: Közben otthonról megkaptam a hírt, hogy a fűtéskorszerűsítési pályázatunkat (kerek 8 hónap alatt) elfogadták. El is küldtem mindjárt a megfelelő összeget az erre kialakított bankszámlaszámra, hogy nehogy már rám kelljen várni.

Jó éjt!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet ez a zene-beillesztés! Tetszenek a kiválasztott számok :-)

    VálaszTörlés