2010-01-07

Hazaút (visszaemlékezés)

Lassan lassan hazafele. Akárcsak az énekben:
Sárgán virágzik a tök,
Lassan hazadöcögök...

December 18-án reggel 8 óra 10 perckor indult VOLNA a repülő. December 17-én reggel már hó borította Párizst. 17-én nap közben ugyan nem esett, de másnap reggel ismét, ráadásul egész nap hideg volt, azaz nem olvadt el a hó.
Reggel 5-körül keltünk (Bea is gondolom), hogy a gép indulása előtt 2 órával már ott lehessünk. 6-kor találkoztunk a villamoson és 6.10 körül elindultunk az RER B-n, majd az OrlyVallal kb 6.40-re értünk oda.
Becsekkeltünk. A gép nem volt kiírva. Fél óra múlva kiírták, hogy 1 órát késik. Annak leteltekor ismét egy órát tolták az időpontot. Kb. 2 óra késéssel meg is érkezett a gép, amibe szinte azonnal elkezdték a beszállítást.
Leültünk. Majd 30 perc múlva bejelentették, hogy meg kell várjuk azt a teherautót, ami jégoldóval fújja le a gép szárnyát (elefánt), hogy minden csűrőlap rendben működjön. Több, mint másfél óra üldögélés után az utasközönség elkezdett nyugtalankodni, amikor végre bemondta a pilóta, hogy a cégnek (nem nevezem meg, mert nem akarok pereskedni) nincs jégoldó folyadékja, így az AIR FRANCE-tól igyekeznek szerezni.
Az a kérdés merült fel bennem, hogy ha 2 napja hideg van és nyilvánvaló, hogy decemberben vannak hideg napok... miért nem vettek/tároltak a napi 20-30 gép számára? A reggeli első/második gépről volt szó...
Újabb 1 óra múlva bejelentették, hogy "lehet, hogy karácsonyi ajándékban lesz részünk, mert kapunk jégoldót". Gondolom keményen (meg)fizettek érte.
20 perc múlva megjött az elefánt és néhány perc múlva a kifutón voltunk. Innentől kezdve nem volt gond.
5 óra késéssel indultunk és érkeztünk, DE legalább megérkeztünk, ugyanis az utánunk következő gépek többségét (fapadoséknál megesik) törölték.
Ezek után Bp-en sikerült egy olyan hétvégét átélnem, hogy a sok hó miatt a buszok a budai hegyekbe ugyan felvitték az utasokat, de lefele nem vállaltak utasszállítást és így két busz is elvánszorgott az orrom előtt a buszmegállónál. Meg nem állt egyik sem. A sorstársaimmal küzdöttünk vagy 20 percen keresztül, hogy taxit szerezzünk, de a 6 taxitársaság közül egyiket sem sikerült érdemben elérni. Volt ahol nem vették fel, volt ahol dallamot játszottak és volt amikor hálózati hibára panaszkodtak.
A hó viszont szép volt, ahogy a város is.
Vasárnap, figyelembe véve a havat és ismerve a magyar vasutas közlekedési viszonyokat, nem a reggel 8-as, hanem a 10 körül induló vonatot céloztam meg a Keletiben, hogy Pécsre jussak. 9.50-re értem a pu-ra, és nyugodt szívvel kérdeztem, hogy kaphatok-e jegyet a 9.45-ösre. Persze adtak, mert még be sem jött. Másfél óra múlva sem. De mondjuk semelyik másik vonat se jött be. Talán egy. Hatvan felé sorra törölték a járatokat. Másfél órányi toporzékolással igyekeztem az átfagyó lábujjaimat felmelegíteni és a bosszúságomat levezetni (kellemest a hasznossal), amikor elegem lett és azon gondolattal támogatva, hogy a Kelenföldön van melegített váró és ráadásul lehet, hogy onnan tudnak vonatot indítani; átbuszoztam. Igazam lett, Újabb 1 óra múlva. Ekkor jelentették be, hogy a Keletibe nem jutnak be a vonatok (amely tényt akkorra már három frissen ismerőssé vált sorstárs is igazolt, hisz mindannyian a Keletiből jöttek), így a reggeli pécsi vonatot a Fradi könzpontban forgatták irányba és onnan indították vissza. Nemsokára a hangosbemondóban is elhangzott, hogy a 15-ös vágányra érkezik. Uzsgyi mindenki kiszaladt, szaladt(!) nehogy lekésse a hosszú várakozás után a vonatot. Meg is jött és felszálltunk, ... minekután a mínusz 10-15 fokban még 10 percig fagyoskodtunk az ország egyik legszelesebb pontján. Bizton állíthatom, hogy a legszelesebb, mert óvári gyerek lévén tudom mi az hogy szél...
Menetszél: az iskolába/munkahelyre humán erőforrással és meghajtással, azaz gyalog/biciklivel igyekvő embert érő, mozgásával ellentétes irányú légáramlat. Reg. argó (Mosonmagyaróvár): az a minimum 20 km/h sebességű légáramlat, mely olykor 100-120 km/h sebességet is elérhet, de legfőbb tulajdonsága, hogy alacsony sebességű változata (20-40 km/h) menet és jövet is szembe fúj... na jó srégen, de mindenképp kifejt a mozgással ellentétes irányú erőt. Ebből kifolyólag "jövetszél" nincs!
Szélcsatorna: Moson és Magyaróvár egységesítéseképpen létrehozott panelrengeteg gondosan megtervezett utcarendszere, melynek fekvése megegyezik és emiatt tökkéletesen vezeti a Dévényi kapunál É-ÉNy felől fújó szelet. Aki a szélcsatornapaneltömb bármely oldalán a szélirányra merőlegesen lép ki, azt olykor a szél, akár egy-két métert is arrébdobja.

Visszatérve a fő vonulathoz, a 3 órás késés után visszafizették a pótjegy árát... Nem úgy mint 3 nappal később, amikor a Pécs-Bp, Bp-Móvár vonalon a RailJet (osztrák) vonatra váltott pótdíjról kiderült, hogy az nem visszafizetendő, mert nem helyjegy... még akkor sem, ha 30 percet késtünk. Éljen a MÁV!
Megjegyzem Romániában már a JEGY árának törvényben meghatározott százalékát kell visszatérítsék ilyen esetben, az EU-s szabályok értelmében. De hát hol vagyunk mi Romániához képest. És különben is, nekik könnyű, mert ... miért is???
Szégyelld magad magyar mentalitás (MÁV és a többiek)! Sose lesz itt MEGBECSÜLT fogyasztói társadalom, csak KIHASZNÁLT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése