2010-01-17

E'panyol

E'panyolul hallgattam a tegnap, mert ugye beszélni nem tudtam. Ráadásul a uruguay-i, argentin és chilei nyelvjárások és kiejtéseket taglalták a jelenlétemben. Vicces volt, mert a sebesség sem az én agyamhoz volt mérve, hát még a rejtett szabályok/szabálytalanságok amiket megvitattak.
Pl. estoy: e'toj-nak mondja az egyik és belélegzett sz-t ejt - ami kb. annyi mint légyzümmögés 10 méterről - "etoj"-ként ejti a másik és rá se hederít a létező "s"-re, na de a chilei: mondanám, hogy le se "toj"-ja, de épp ellenkezőleg, csak "toj"-t mond. Ezek alapján kijelentem, hogy chilébe csak urugay-i, majd argentin "alaptábor" után mennék, mint a hegyekbe a hegymászók. Ehhez is akklimatizálódni kell.
Ma az egyik argentin ismerősömmel voltam korcsolyázni, mert a múlt heti szülinapján annyira sok dolga volt, hogy csak most ért rá. Az Hotel de Ville előtt hoztak létre ideiglenes korcsolyapályát. A nagy gond a sok ember mellett az volt, hogy vizes volt az eső miatt a pálya, így nagyon nem szándékoztam elesni, ehhez azonban nem szabadott túl gyorsan menjek... így nem volt annyira élvezetes, mint az utolsó pécsi korizás... de azért tetszett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése