2010-03-07

Sájonárá parti

[Sayonara = Viszlát]
Ma (márc. 4.) elmegyek a japán ismerősöm búcsúbulijára, ahol valószínűleg sokan leszünk, ugyanis a múltkor, amikor elmentem egy Kutatók számára szervezett politikai jellegű díjkiosztóra, akkor ő aki nem lakik a Cité Universitaire-ben, de főleg nem a mi házunkban, sorra üdvözölte a kollégiumomban lakókat, akiket én csak látásból ismerek. Nabarokkkörmondatnektek, nesze! :)
Ajándékot nem vettem, de remélem lesz még alkalmam, hogy vegyek és átadjam, mert még 1 hétig biztosan itt lesz, csak a mai nap volt a legtöbb ismerősének megfelelő.



Hát kb. 14-en voltunk. A többsége a munkájával kapcsolatos irodalmár ismerős, meg mi a Citéből 5-en. Kicsit elütött a két csapat, így nem is nagyon keveredtünk. Bocs, én nem keveredtem, mert a csajok próbálkoztak és van akinek sikerült. Én azt láttam fontosabbnak, hogy segítsek az enni/innivaló felszolgálásában, mert így tudtam a legtöbbet tenni a jóhangulatú társalgás érdekében. Ráadásul így a japán lány felszabadultan társaloghatott a vendégeivel, akik végülis őmiatta jöttek el. Jól volt ez így. Szépen meg is köszönte a segítséget.
Örültem, hogy segítettem és így mindenki jobban járt, mintha a marhaságaimat osztogattam volna, szóban. :)

Aztán lekéstük az utolsó RER-t, mert a múltkori 12:20-as utolsó vonat már nem indult aznap. :(
De volt még metró szerencsére, csak az egy kicsit körülményesebb. Ehhez kapcsolódan leírom a parti véghangulatát:

Az argentin csaj mindig eljátsza ugyanazt a későesti sértődéses dolgot... Annyira fáradt, hogy "intoleránssá" válik és nem viseli el, hogy a bolgár csaj csiga lassan vánszorog a metróhoz, amivel megkockáztatja, hogy lekéssük mindannyian az utolsót... Valamelyest igaza van, csak a stílusa zavar. (Megjegyzem egyébként nagyon kedves lány.)
A parti végére - most először - megéreztem az előszelét az idegességének, mert egyre keményebb vicceket mondott és ekkor már tudtam, hogy jobb, ha odafigyelek arra, mit mondok...
és akkor hazafele kimondtam a varázsszót: "... stupid americans".
Nem a stupiddal volt gondja, hanem dél-amerikai lévén kikérte magának az "american" általánosítást. Ezt ugyan már 3-szor megbeszéltük, de már fáradt voltam és ugye jött kapásból a megszokott kifejezés. Kicsit olyan "Mentsük meg a Földet a 6 milliárd szemetelő ellenére!" hatékonyságú szélmalomharc ez, még ha igaza is van.
Azt máig sem tudom, hogy mit kellene mondak helyette, de ezt nem szabad! A northamerican-be is belekötne, hogy ne bántsam a mexikóiakat és a kanadaiakat... szóval passz.
stupid citizens of USA...
vagy mi... nem lehet megfelelő formát találni rá!

Még annyi, hogy kb 30 perc múlva egy vihorászó tinédzser csoport láttám megkérdeztem: What is going on here?

válasz: Oh, they are just stupid american girls...
Na ekkor gondoltam azt, hogy most inkább nem szólok, mert a végén örökre megharagszik rám.

Alkalmazom ám a "Jobb ha hallgatok!" stratégiát. Nehezen megy, de hasznos. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése