2010-03-01

Kérdés

Amikor hazatértem egy csomóan a fejemhez vágták, hogy nem írtam nekik kintlétem alatt.
Sok minden eszembe jutott és leginkább olyan válaszok tolultak fel bennem, amin valószínűleg megsértődtek volna. Pl.:
- Miért nem lehet elfogadni, hogy a blogra írom meg a marhaságaimat és így nem kell mindenkinek ugyanazt megírnom, hogy aztán meg azt kapjam a fejemhez, hogy: "hja, hallom elküldted a csak nekem szánt levelet másnak is...".
- és te/ti hány levelet írtatok?
- Magatoktól? Úgy, hogy nem az én levelemre válaszoltatok, hanem magatok kezdtétek a beszámolót/érdeklődést?


A fentieknek megfelelő sorrendben megadom a válaszokat is:
- Nem akarom, hogy álszemélyesek legyenek a leveleim. Egyszer pl. azt kaptam a fejemhez, hogy nem személyes karácsonyi üdvözlőlapot/emailt küldtem valakinek, hanem csak egy körlevelet. Hm. Elgondolkodtam. Valóban! Ahelyett, hogy CTRL+C CTRL+V használat mellett külön-külön 40-szer elküldtem volna ugyanazt a szöveget, megtettem, hogy kiválasztottam 10-20 nagyon kedves embert és igyekeztem szokványostól eltérő jókívánságokat írni, majd egyszerre küldtem el mindenkinek...
Lehet, hogy elítélendő.
Persze az első megoldásnál is ott van a lebukás veszélye... "Neked is rőt elefántot kívánt csíkos zokniban? Nekem is... Szemét, álszent disznó!" :)
De aki, ahogy szereti. A legjobb megoldás a mindenkinek külön levél, egyedi szöveggel lenne. Ehhez viszont túl egyszerű ember vagyok.

- szerencsére vannak, akik írnak, írogatnak. Nagyon fel tudja dobni a napomat, amikor valaki ír, vagy csak válaszol. Nem történik semmi? Hát 1 hónap alatt csak megesik valami az emberrel, amiről én távol lévén nem tudhatok. Nem ér rá. Hát ezt elfogadom, de a 2-3 havonta egy email nem megerőltető. Szerintem. Én sem írok gyakrabban személyes emailt. Mert van akinek írok!
Nem írok ide neveket, de szívesen megtenném, hogy kiemeljem azokat akik írtak. Nem teszem, mert a másik fele a társaságnak csak megsértődne. És az orraládörgölők, inkább azok között vannak, akik nem is ismerik ezt a weboldalt. (Óh, megint szókimondóbb vagyok, mint kellene. Bocs. Ez van.)
Nagyon kedvellek titeket, akiknek megadtam e weboldal címét. Ezt ne feledjétek!

- Ha a "Józsi kezdeményez levelezést", "Józsi csak válaszol" típusú emailek arányát nézem, akkor a statisztika erősen az előbbi oldalra billenne. Ilyen szempontból egy ellensúlyozó tényező van: azok az orosz/ukrán/fülöp szigeti lányok, akik ki akarnak törni a hazájukból és el akarják adni magukat. Na azok jelentősen feltornásznák a második kategóriát, de hát én is csalok a statisztikával és ezeket kizárom a versenyből. Talán elfogadható a ki nem mondott indok. :D
Szegények mindig azt hiszik, hogy francia vagyok. :)

Ideírom egy mai emailre adott válaszomat:

"A nyugodt és élhető környezet az emberiség elszaporodásával egyre kevesebb lesz. Amíg nincs ökológiai egyensúly, addig itt baj van és baj lesz. Mert szerintem fejlődhetne a technika továbbra is, de minden hasznos technikai újítást arra kellene használni, hogy az eddigiek káros hatását eltüntessük - persze ne úgy, hogy közben máshol, vagy másmilyen szennyezéssé alakítsuk a korábbit. (pl. szeméttelep felgyújtása, hulladékégetés agyba-főbe)
A magad nyugalmát meg leginkább a saját lelkedben találhatod meg és ha lelkileg jól vagy, akkor akár a környezetedre is ki tudod sugározni a belső egyensúlyodat, vagy pszichikusi fogalmazással élve "kivetítheted" azt. Ez utóbbi elvileg csak látszatmegoldás, az előző kifejezéssel ellentétben, de még ez is jobb, mint a semmi."

Lelki békét és egészséget kívánok Nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése