2010-02-13

Ápgréd (upgrade) - avagy az Angol csoda

Beszámoló: Hogyan megyen nyugaton az Világ sorsa, s mely lassúsággal javulgat egy masinéria, melynek feladatja vagyon normálisan működni. Elbeszélés egy szusszra, kedvtekre váljék:

Dear Josef,

Could you go to our website and load the latest version of the software
control panel application version is 2.1.3 in which this issue will have
been resolved.

All the best,...

Ezt a levelet kaptam a napokban. Sok problémám van vele és a legkisebb a nevem elírása 5-6 levél váltása után.
Az egész úgy kezdődött, miként azt már tudjátok, hogy egy ősöreg készüléket örököltem és sok problémás mérés után végre eljutottunk oda, hogy a főnököm rengeteg pénzt rááldozva felújítatta az angol anyacéggel. Viszonylag gyorsan le is rendeződött a dolog (szemben az otthoni 6 hónapos megrendelési bürokratikus idő- és útvesztő módszerrel) és így már októberben az újított eszközt és a vadonatúj szoftvert használhattam. Akkor nekiálltam mérni és a biztonság kedvéért rendeltettem egy kis elektronikus szelepet, ami az egész upgrade kikönyörgésének az alapja volt... ha a főnök tudná, hogy (a meghalni látszó, de még használható operációs rendszer problémáját leszámítva) elég lett volna azt kicserélni első körben, töredék áron, akkor biztosan számon kérné: akkor miért is kellett ezt a sok pénzt kifizetnie? Nos erre őszintén és magabiztosan válaszolhatom, hogy azért, mert akkor most kellene megrendelni, mert az oprendszer már biztosan beadta volna a kulcsot.
Na mindegy! A lényeg, hogy most januárban sem derült még ki egy hiba, de két hete előbukkant egy szoftveres gixer. A mérési adataimból csak minden 10. (!) maradt meg és az összes többi lenullázódott. Ennek megfelelően egy statikus jel görbéje úgy nézett ki, mint egy fésű. Ezt az ember szemmel ki tudja értékelni, de a pontos számításhoz (akármilyen függvény-illesztéshez) használhatatlan a sok nulla érték miatt. Írtam hát emailt a cégnek. A fent közölt választ adták péntek délután 5 után. Én ekkor megírtam, hogy sajnos ezt az upgrade-et jelszó nélkül nem tudom letölteni, legyenek szívesek segíteni.
Hétfőn délután kaptam meg a kódot és azonnal letöltöttem, majd feltelepítettem és láss csodát! Nem hogy jól működne a szoftver, de még csak el sem indult! Gyorsan visszaállítottam a telepítés előtti állapotba az oprendszert és akkor elindult a régi verziójú szoftver.
Pánik! :)
Á dehogy, csak újabb levél, hogy ugyan most mit csináljak így még annyit se tudok mérni mint előtte.
Annyira akartam a választ, hogy felhívtam őket (ehhez franciául kellett bediktálnom a központban a hívandó számot). Akkor mondták, hogy utánanéznek. Újabb 1 óra múlva hívtam őket és mondták: Jajj de jó hogy hívom őket mert egyébként pontéppenmostazonnal akartak visszahívni. :)
Na tehát akkor az infó, hogy még egy kiegészítőt kell feltelepítenem. Hurrá! Hogy ezt miért nem lehett egyből megmondani? Vagy esetleg a weboldalon feltüntetni: AZ ÁPGRÉD TELEPÍTÉSE MEGKÖVETELI AZ ALÁBBI SZOFTVER TELEPÍTÉSÉT IS!!! vagy hasonló szöveget, olyan majmoknak mint én.
Na az együttes telepítés megtette hatását: elindult a szoftver.
Persze másnap mérés közben csak rábukkantam egy - szerintem számukra - ismeretlen hibára. Így most írok nekik újabb szerelmes levelet. Szenvedjenek ők is ne csak én!!!
Szóval a kérdések amik időközben felmerültek bennem: az októberi upgrade miért nem a legújabb verziót tartalmazta? Miért nem tüntették fel a weben, hogy mit is kell telepíteni ahhoz, hogy az upgrade működjön?

Ja azt elfelejttem mondani, hogy az elővigyázatosságom miatt vásárolt elektronikus szelepet a céges kiszállás után 4 héttel - még decemberben - kellett felhasználnom, annak ellenére, hogy ők azt mondták, a jelenlegi állapotában még sokáig kibírja. Hát nem! és persze ezt már nem adták ingyen... mert ez nem része a cég által vállalt fejlesztésnek.

Az ángilusok is tudják mitől degellik a légy. Légyen hát szórakoztatásotokra és megelégedésetekre ez eset, mely nem otthon, hanem külhon(ban) esett. Itt is előfordul az ég alatt ilyesmi.

All the best to you too, dear XY!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése