2010-07-31

Gif

(Gif sur Yvette)
Mert itt menő lakni.

Még a nyár elején kezdték el a felújítást a városháza és a mellette lévő park környékén. Mondhatnám területrendezést végeznek. Ez egyrészt megbolygatta a mindennapi útonalam követését, de másrészt örömmel töltött el, mert tudtam, hogy előbb utóbb végre nem azon az ocsmány poros-kavics úton kell menjek. Már írtam eme - szerintem - francia találmányról, ami esőben saraz, szárazságban porol, az egyetlen megfelelő idő a száraz hideg, mert akkor úgymond egybe köt és nem száll a por.
A városi park környékén volt ilyen út és most már szerencsére az úthálózat 80%-t kicserélték. Meglepően gyorsan végeztek a fő csapással és már már azt hittem, hogy végre láthatok egy időben jól szervezett és semmi lógási időt nem tartalmazó átalakítást/kivitelezést. Dícséret érdemli a munkásokat és a kivitelezőt, és nem is ellenük akarok szólni, de az utóbbi egy hónapban, kb. 30 m2-nyi területtel szórakoznak. Persze, ez a rész a Polgármesteri Hivatal bejárata előtt van. Annak szépnek kell lennie... :)
Mi sem bizonyítja emellett jobban, hogy a városka tehetős embereinek van pénze és így elég sokat fizetnek a város kasszájába,... szóval nincs jobb mutató, mint hogy a múlt héten (minden bejelentés nélkül) elkezdték a vasútállomás egyik peronját felújítani. Szétverték az alapokig a beton pilléreket és a peront is. Senki sem érti a laborban, hogy miért is tettek így, mert nem viszik arrébb a síneket, és maga a peron megfelelő magasságú (emelt peron) volt a rés- és szintkülönbség mentes kiszálláshoz, mely esetleg galibát okozhatott volna. Szóval lehet, hogy rózsaszín lesz az új peron... mert más ötletem egyelőre nincs a felújítás okára.

Ma láttam életemben másodszor patkányt szabadtéren (mármint nem metróban, vagy aluljáróban). Ráadásul, itt Gifben egy kis patakocska mentén próbált meg elbújni, amikor észrevette, hogy jönnek az RER utasai. Mosolyogtam rajta, mert valószínűleg eltévedt.

Tegnap is vicces jelenetnek voltam része. Ahogy mentem haza a laborból és az állomás felé haladtam láttam egy 16-17 éves párocskát ülni egy kerítésen. Tőlük nem messze pedig 3, 9-13 év közötti fiú ült. A párocska a szokásos módon viselkedett, azaz nem bújtak egymáshoz, - mert itt nem szokás - ellenben a testbeszédük elárulta őket. A kissrácok pedig épp vihorásztak valamin.
A csinos lány mosolyogva búcsút intett a mellette ülő srácnak és incselkedve eljátszotta, hogy akkor most szétválnak. Elindult és miközben megfordult, a srác rácsapott a fenekére. Ezzel a mozdulattal mintegy kifejezte:
1) hogy ne hülyéskedjen,
2) hozzá tartozik (birtokviszony)
3) ráadásul a pasija (külső szemlélők figyemeztetése).
A srác is felkelt és egymást egy pillanatra átölelve (itt meglepődtem egy kicsit) elindultak. Ekkor a legkisebb srác, kb. 9 éves lehetett, megszólalt:
- Tu es belle! (Szép vagy!) - majd pironkodva a szája elé kapta a kezét. A másik két srác (10-13 éves kamaszok) vihogni kezdett.
Na erre a vagány 17 éves kamasz nem tudott mit kezdeni magával és a helyzettel, mert ugye:
A csaját stírölték, ráadásul megjegyzést tettek rá! Mint férfi és mint birtokos, minimum ki kellett volna kérje magának, hogy a csajával ezt műveljék, még macsóbb viselkedéssel odament volna és lekevert volna egyet a "kihívónak". Persze a probléma az volt, hogy mégsem állhatott neki verekedni egy taknyos kölyökkel.
Csak, hogy kifejtse nem helyesli a kissrác beszólását, ennyit mondott:
- Non! (Nem!)
Erre a csaj:
- Mi az, hogy nem? Nem vagyok szép? - majd hátrafordult és a kissrácra mosolygott - Köszi!
Aztán egy darabig nem szóltak semmit... én meg nem követtem őket tovább, mert ők balra én meg jobbra mentem a peronon. Azért bízom benne, hogy megoldották a szituációt, melyet egy taknyos kölyök robbantott ki. :)

1 megjegyzés: