2009-09-09

Takarító és reparáló munkakör

Amit most írok, nem azért írom, hogy panaszkodjak, hanem csak ténymegállapítás.
Néha még örülök is annak a ténynek, hogy állítgatni kell az eszközökön, amit használok. Amióta kijöttem a tegnapi napig bezárólag már 3 műszert takarítottam le (az asztallal és minden kiegészítőjével együtt) és mindhárom alkalmazhatóságán javítottam, de legalábbis kijavítottam a hibáikat. A legelső a legegyszerűbb műszer, amit biofizikában/biokémiában használni lehet: egy fotométer. Ennek a küvettatartóját kellett optimalizálni. A második ehhez a fotométerhez, illetve fluoriméterekhez is használható rapid-mixing (gyorskeverő rendszer) eszköz összeszerelése és azóta további fejlesztése történt meg, ugyanis a reakció, amit követni akarok, az elég gyors (2-5 perc alatt lezajlik), így a kézi keveréses módszernél a leglényegesebb 10-20 szekundumról lemarad az ember. Ezek után, kiderült, hogy van egy stopped-flow eszköz is az alagsorban. Sajnos a kor nagyon látszik rajta: 15 éves és orrán-száján vérzett szegény mielőtt elkezdtem használni.
1 napos használat alatt 4 hibát fedeztem fel rajta, amiből kettőt viszonylag egyszerű volt orvosolni, 1-re oda kell figyelni és a negyedik ma cseszett ki velem, de nagyon, ugyanis összekeverte a friss mintát a már használttal és így elég sok minta odaveszett. Ha azt mondom, hogy 1 ml, akkor az nem tűnik soknak, de ha azt mondom, hogy ebből az egyik anyag 10 ml-ének előállítására 7 nap a másik fehérje esetében 6 nap ment el, akkor az már mutatja, hogy a mostani 70 mikroliter/minta arányú használat mellett nem sokáig fog kitartani. A kolléganőm meg is ijedt, hogy akkor most hetente kell nekiállni újat csinálni. Eddig hónapokig elvoltak ugyanennyi anyaggal... Sőt a harmadik fehérjét 3 éve preparálták utoljára. Miattam szerintem 2 havonta kell majd.
Szeret engem a laboráns...
De hogy lássa, hogy nem akarom kihasználni, a héten (utólagos bejegyzés: szept. 15) magam kezdtem el aktint preparálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése