2010-06-02

Fete de la Cité

Hétvége
Kihagyhatatlan partihegyek voltak a hétvégén a Cité Universitaire kollégium komplexumában. Pénteken este kezdődött és elvileg vasárnap este 11-ig tartott. Gyakorlatilag azonban vasárnap délután 6-kor már a borús, szemerkélős időjárás miatt már vége volt... mondjuk számomra nem.
Na de az időjárást leszámítva fergetegesre sikerült a hétvége. Pénteken este könnyűzenei koncerttel indítottunk, majd átmentünk libanoni zenére körtáncot táncolni, majd ismét vissza a könnyűzenéhez. Jó hangulat volt.
Másnap délelőtt extraolcsó, de bőséges reggelivel indítottunk majd délután 1-ig mászkáltunk a kollégiumok között. Délután 1-kor néhány barátom elment, hogy részt vegyen egy kalandtúrán, ahol bizonyos pontokat kellett megtalálni térkép alapján a kampusz területén. Az adott pontokon vagy lyukasztani kellett (pecsét helyett), vagy valami feladatot kellett elvégezni. Na ezt azért tudom ilyen pontosan, mert annak ellenére, hogy én csak nevetni akartam a többieken, a német lány, aki az elején határozottan tiltakozott a játék ellen, végül is meggyőzött, hogy legyek a kincskereső partnere. Azt sejtettem, hogy nem nyerhetünk, mert nem az a sietős fajta (márpedig ez időre is ment), de gondoltam jót szórakozhatunk. Én azért tartózkodtam, mert 2 órával később kezdődött a röplabda bajnokság, ahol a házunk (MPF) részt vett és én is játszani akartam, ahogy tettem ezt az előző 3 alkalommal is. Nem akartam kifárasztani magam. Szerencsére nem volt fárasztó, meg a 3 fizikai megmérettetési pontból kettő golf volt (gyeplabda és cross), célbatalálási képességet próbára téve. Egész jól ment. A harmadikat kevésbé szerettem, mert a feladat szerint 1 dl sangría megivása után 3 fekvőtámaszt, 10 felülést, majd 30 (!) saját tengely körüli körbefordulást kellett tenni, eldobni egy tollat, majd azonnal begyűjteni és visszaadni az ellenőrnek. A csaj aki előadta a feladatokat mondandója befejeztével rám nézett és azt kérdezte:
- Úgy látom neked már vannak ez irányú rossz tapasztalataid, igaz?
Mondtam neki, hogy kb 15 éve egy hasonló feladat során akkorát taknyoltam, hogy sebes lett a térdem és a szám... de hát a gólyatábori verseny minden áldozatot megért. :) (15 éve! Jesszusom!)
Na most kitaláltam, hogy mit fogok csinálni és valóban úgy is lett: 10 kör jobbra, 10 kör balra, majd 10 kör jobbra megint. Így csak kicsit forgott a világ és viszonylag könnyen begyűjtöttem a tollat. Az ellenőr nem örült a leleményességemnek, mert mosolyogni akart összekuszálódó lábaimmal előadott amőboid mozgásom láttán, de végeredményben nem szólt ellene. Néhány perccel később láttam, amit egy másik csapat tagja hogy dől el egyetlen lépés nélkül. Én mosolyogtam. Kívülről mindig jól néz ki.
Voltak elméleti kérdések is, de sajnos a kb 10 kérdésből csak 3-ról fogalmunk, pontosabban a német lánynak... jól vágott az esze, meg kell hagyjam. Tudtam, hogy mondjuk internet hozzáféréssel simán megoldanánk, de ahhoz futni kellett volna, amire meg ugye ne lehetett rávenni a lányt. Így maradt, hogy az egyébként nagyon drága nyereményért folytatott küzdelmet csak félgőzzel vettük komolyan.
A röpi mecsre úgy rohantam át utcaruhában, bízva, hogy a szokásokhoz híven 15 perccel később kezdődik. Kiderült, hogy 30 percem is van, így szépen elmentem a sportkártyámért, meg átöltözni.
A sportcsarnok ezegyszer megtelt emberrel, mert jöttek a meccs utáni eredményhirdetésre és kupakiosztásra a többi bajnokság résztvevői is. A meccs az Arts et Metier ház ellen volt, akik fölényesen jelentek meg, ugyanis a mi házunk (MPF) ellenük játszott először és azt a meccset ők nyerték. Nem volt azonban fogalmuk róla, hogy azóta a csapat megerősödött további két jó játékossal (nem rólam van szó), akik 3-an végülis megnyerték a mi statisztálásunkkal a meccset. Szoros volt a játék. 2:1-es összesített szetteredménnyel nyertünk. Volt ujjongás rendesen. Sajnos a fociban, a teniszben, a pingpongban nem jeleskedtünk és furcsa módon a focikupát nyerők nyerték a fő kupát is, mert a pontozás szerint a "sportok királya" erősen kiemelt szerepet kapott. Így utólag kicsit igazságtalannak tartom, de sejthető volt. Ahhoz, hogy a focisták házától valaki elvegye a fő kupát, ahhoz egy másik háznak a röplabda, pingpong és tenisz kupákat mind meg kellett volna nyernie! Na mindegy a nap már jól indult és tudtam, hogy jó vége is lesz.
Este elmentünk jazz-t és egy másik helyen pop zenét hallgatni, majd kb éjfél után meg elmentünk egy tűrhetetlen minőségű techno koncertre, ami az ünnepség fő attrakciójának volt kikiáltva. Ezzel még annyi bajom volt, hogy holmi részeg banda fel alá furakodott keresztbe a tömegben és aki visszaszólt, vagy visszalökött, azt egyszerre hárman kezdték el ütni. Tőlem 2 m-re kapott valaki egy pillanat alatt vagy 3 öklöt az arcába. Mint a csókák a veszélyben lévő társuk esetén... szó szerint rárepültek a srácra, piff-puff-paff, aztán 2-3 ember közbelépése után mentek tovább. Aztán elkezdett zuhogni az eső. 10 perc alatt eláztunk (mert azt hittük futó zápor), majd hazamentünk.
Vasárnap délben indultunk újabb túrára és már ekkor sejthető volt, hogy az aznapra beharangozott 2-3 programból nem lesz sok minden, mert a borús idő miatt a szervezők nem vették komolyan a szórakoztatást. 5-kor elhagytuk a Citét és elmentünk a Mouftard utcára, ahol beültünk egy kocsmába (életemben ilyen szar sört nem ittam, kivéve talán az Áfiumban egyszer, amit ott visszaadtam, itt megittam), majd egy étteremben vacsoráztunk. A pincérlány nagyon kedves volt, de hulla szórakozott, kb. harmadszorra sikerült kihoznia azt, amit kértünk. Nem tudom miért de úgy éreztem, hogy mindkét pincérlány engem "fixíroz", de mindkettő furcsán. Aztán amikor a brazil csaj megjegyezte (akitől ilyen észrevételre és megjegyzésre nem számítottam), hogy biztos bejövök nekik, akkor a társaság rajtam kezdett élcelődni. Mindenféle bizarr okot találva a fixírozás okaként. A végén azzal ugratták, hogy most a pincércsajok ingyen adják a vacsorát.
Közben jól elbeszélgettük az időt és csak azt vettük észre hogy besötétedett (10 elmúlt). Jól éreztem magam.
Utolsó megjegyzésként: a mai napig nem értem, hogy hogyan kell Párizsban taxit fogni... de ezt majd máskor részletezem.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó hétvége volt! Nekem is tetszett volna... Kíváncsivá tettél azzal a taxis megjegyzéssel :-)

    VálaszTörlés